ILMAMÄÄRÄN MITTAUS

Tuloksia:

ILMAMÄÄRÄT

Balometri: Set-125: 21,1 ja 21,2. Kso-125: 14,9 ja 14,9. Tulo: 35,1 ja 34,5
Siipipyörä: Set-125: 19,62 ja 19,52. Kso-125: 15,39 ja 14,49. Tulo: 38,14 ja 38,26.
Torvi 300: Set-125: 22,62 ja 22,23. Kso-125: 15,78 ja 15,82. Tuloon ei toiminu, sillä ei mahtunut mittaamaan
Torvi 600: 37,1

PAINE:

Ei säädettävä pelti MSD 160: k17,2. Tulos: -10,2
Säätöpelti: k3,5-> 8,9. Tulos 56,0.
Iris-pelti: k6->21,2. Tulos 16,5

VENTTIILEISTÄ

Kso-125: k2.7. Tulos: -38,5
Set-125: k2,8. Tulos: -45,2
Tulo: k3.3: Tulos: 28,65

Jokaisella tavalla saatiin mitattua aikalailla samoja lukemia. Siipipyörä vaikutti luotettavalta. Mittalaitteessa on herkkä siipipyörä, joka takaa nopean ja aika täsmällisen mittaustuloksen myös pienissä ilman virtausnopeuksissa. Siipipyörä on myös kätevän kokoinen ja helppo kuljettaa mukana. Sitä oli myös helppoa ja yksinkertaista käyttää.

Eroavaisuudet mittauksissa voivat johtua mittaajien tekemistä virheistä ja laiteteknisistä ominaisuuksista. Jokaisessa laitteessa on aina vähän mittausepävarmuutta ja se tulisi ottaa huomioon tulosten tarkastelussa. Mittausvirheen mahdollisuus saadaan aina tietoon viimeistään laitteen valmistajalta.






Kommentit

  1. "Siipipyörä vaikutti luotettavalta." Miksi? Mistä ylipäätään luulette, että eroavaisuudet johtuivat. Vinkkiä vaikka tehtävän videosta :)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

PUHALLINTEKNISTEN OMINAISUUKSIEN TUTKIMINEN

KANAVAVARUSTEEN TUTKIMINEN

NESTEKIERTOINEN LÄMMÖN TALTEENOTTO